- Blogbejegyzések, amelyek részletes információkat nyújtanak és hozzájárulnak a SEO helyezés javulásához.
- Videók, amelyek vizualitásukkal könnyen emészthetővé teszik az információkat.
- Infografikák, amelyek látványos formában mutatják be az adatokat és statisztikákat.
- E-könyvek és esettanulmányok, amelyek mélyebb ismereteket nyújtanak egy-egy témában.
- Podcastok, amelyek kényelmesen fogyasztható formában juttatják el az üzenetet a hallgatókhoz úton-útfélen.
Online tananyag készítése
Tartalommarketing – Hogyan kezdj bele a tartalomgyártásba?
A tartalommarketingnek fontos szerepe van a márkaismertség megteremtésében és a vásárláshoz szükséges bizalom, ügyfélkapcsolat kiépítésében.
SEO szempontból sem elhanyagolható a jelentősége, habár azt rögtön cikkünk elején fontos leszögezni, hogy sokkal többet jelent, mint a megfelelő kulcsszavakra sorozatgyártott cikkek halmaza. Lényege, hogy releváns és értékes tartalmak létrehozásával megfogd és fenntartsd célközönséged figyelmét, végső soron pedig vásárlásra ösztönözd őket.
Cikkünkben az első lépések megtételéhez szükséges hasznos tippeket foglaljuk össze a tartalomgyártáshoz.
Mit kell tudnod a tartalommarketingről?
Mint minden marketingfolyamatnak, úgy a tartalomgyártásnak is a minőségi célközönség bevonzása, informálása, edukálása és végső soron konvertálása a célja. Ehhez pedig az értékes és releváns tartalmakon keresztül vezet az út.
Nem szabad tehát elfelejtened, hogy elsősorban emberekhez szólsz, akik csak akkor fogják elolvasni, megtekinteni és végignézni tartalmaidat, esetleg visszatérni még többért, ha számukra hasznosak. Ez nem megy egyik napról a másikra.
A tartalommarketing egy hosszú távú stratégia, amely arra irányul, hogy szoros kapcsolatot alakítson ki a célközönséggel azáltal, hogy szórakoztató, informatív és magas színvonalú tartalmat ad nekik. A hangsúly minden esetben a minőségen és a relevancián van, hiszen a tartalommarketing célja elsősorban az értékközvetítés. A recept pedig régebbi, mint gondolnád.
1895-ben jelent meg ugyanis először a The Furrow című magazin a John Deere mezőgazdasági gépgyártó cég jóvoltából. Akinek nem annyira ismerősek, többek között traktorokat, kombájnokat, fűnyírókat és még sok minden mást is gyártanak. A magazin azonban nem katalógusként szolgált a termékeikhez, sokkal inkább egy hasznos olvasnivalóként, ami értékes tanácsokkal látta el a gazdálkodókat, bemutatta a technikai újításokat, amik megkönnyítették a munkájukat vagy növelték a bevételeiket. A tartalommarketing lendülete pedig azóta is kitart, az internet segítségével pedig nemcsak az ügyfelekkel való kapcsolatépítés egyik leghasznosabb eszköze, hanem a modern marketing és márkaépítés egyik alapköve is.