Online tananyag készítése

Tartalommarketing – Hogyan kezdj bele a tartalomgyártásba?

Eredeti cikk

A tartalommarketingnek fontos szerepe van a márkaismertség megteremtésében és a vásárláshoz szükséges bizalom, ügyfélkapcsolat kiépítésében.
SEO szempontból sem elhanyagolható a jelentősége, habár azt rögtön cikkünk elején fontos leszögezni, hogy sokkal többet jelent, mint a megfelelő kulcsszavakra sorozatgyártott cikkek halmaza. Lényege, hogy releváns és értékes tartalmak létrehozásával megfogd és fenntartsd célközönséged figyelmét, végső soron pedig vásárlásra ösztönözd őket.

Cikkünkben az első lépések megtételéhez szükséges hasznos tippeket foglaljuk össze a tartalomgyártáshoz.

Mit kell tudnod a tartalommarketingről?

Mint minden marketingfolyamatnak, úgy a tartalomgyártásnak is a minőségi célközönség bevonzása, informálása, edukálása és végső soron konvertálása a célja. Ehhez pedig az értékes és releváns tartalmakon keresztül vezet az út.

Nem szabad tehát elfelejtened, hogy elsősorban emberekhez szólsz, akik csak akkor fogják elolvasni, megtekinteni és végignézni tartalmaidat, esetleg visszatérni még többért, ha számukra hasznosak. Ez nem megy egyik napról a másikra.

A tartalommarketing egy hosszú távú stratégia, amely arra irányul, hogy szoros kapcsolatot alakítson ki a célközönséggel azáltal, hogy szórakoztató, informatív és magas színvonalú tartalmat ad nekik. A hangsúly minden esetben a minőségen és a relevancián van, hiszen a tartalommarketing célja elsősorban az értékközvetítés. A recept pedig régebbi, mint gondolnád.

1895-ben jelent meg ugyanis először a The Furrow című magazin a John Deere mezőgazdasági gépgyártó cég jóvoltából. Akinek nem annyira ismerősek, többek között traktorokat, kombájnokat, fűnyírókat és még sok minden mást is gyártanak. A magazin azonban nem katalógusként szolgált a termékeikhez, sokkal inkább egy hasznos olvasnivalóként, ami értékes tanácsokkal látta el a gazdálkodókat, bemutatta a technikai újításokat, amik megkönnyítették a munkájukat vagy növelték a bevételeiket. A tartalommarketing lendülete pedig azóta is kitart, az internet segítségével pedig nemcsak az ügyfelekkel való kapcsolatépítés egyik leghasznosabb eszköze, hanem a modern marketing és márkaépítés egyik alapköve is.

A tartalommarketing részei

Tartalomstratégia

A tartalomstratégia minden sikeres tartalommarketing kampány alapja. A tartalomnaptár elkészítése előtt azonban szükség lesz még pár lépésre, hogy valóban a számodra legmegfelelőbb közönséget érhesd el. 

  1. Határozd meg a tartalommarketing célját! Ezekről részletesebben írunk kicsit lentebb. 
  2. Végezz elemzést a célközönséged körében! Milyen céllal látogatják oldaladat? Mire vásárolják meg termékedet, szolgáltatásodat? Milyen problémáik vannak, amikre te nyújthatsz megoldást? 
  3. Hogyan fogod mérni tartalommarketinged eredményét? Ez a célok függvényében lehet az organikus látogatók számának növekedése, a keresőoptimalizálás (SEO) támogatása és a találati listán elért helyezés javítása, vagy a konverziós arány növelése is.

Tartalomtípusok

A tartalomtípusok sokfélesége teszi lehetővé, hogy változatos és érdekes anyagokkal érd el a közönségedet. Ahhoz, hogy meghatározd, melyikre érdemes nagyobb hangsúlyt fektetned, először a közönséged igényeinek megértésére lesz szükséged. 

A népszerű tartalomtípusok közé tartoznak a:

  • Blogbejegyzések, amelyek részletes információkat nyújtanak és hozzájárulnak a SEO helyezés javulásához.
  • Videók, amelyek vizualitásukkal könnyen emészthetővé teszik az információkat.
  • Infografikák, amelyek látványos formában mutatják be az adatokat és statisztikákat.
  • E-könyvek és esettanulmányok, amelyek mélyebb ismereteket nyújtanak egy-egy témában.
  • Podcastok, amelyek kényelmesen fogyasztható formában juttatják el az üzenetet a hallgatókhoz úton-útfélen.
2025.01.10.« Vissza

Oktass vagy tanulj online!

Csináljuk azt, amit a legjobban tudunk, úgy ahogy a legjobban tudjuk – csak most az online térben!
2020 tavaszától minden megváltozott. Az online oktatás iránt eddig táplált ellenérzés - nem igazi tanulás –
egy csapásra megszűnt. Alkalom nyílt az online oktatás tömeges és rendszeres kipróbálására.
Sok kérdésre még keressük a választ, de egy biztos: az online oktatás – mint oktatásszervezési forma -
bizonyította, nagyobb szerepet érdemel a köznevelésben, mint eddig.

Oktatóként az oldaluk segítségével „aranyra” válthatod a tudásod! Mert nálunk a tudásod aranyat ér!
Ha jól beszélsz valamilyen nyelvet, remekül játszol egy hangszeren, egy tantárgyból minden alapvető
kérdésre választ tudsz adni, és van elegendő szabadidőd az otthonodból történő tanításhoz, van megfelelő
felszerelésed az online oktatáshoz, akkor itt a helyed!

Tanulóként pedig megtalálhatod azt az oktatót, aki segít, hogy megtanuld azt, amit eddig valamiért még nem sikerült!
Keresd meg a neked legmegfelelőbb oktatót!

Ha nem találnál megfelelő oktatót, a linken elérhető űrlapon add meg
paramétereidet: mit, mikor, mennyiért szeretnél tanulni? Meglásd, így is működhet!

Adatkezelési tájékoztató | Kapcsolatfelvétel az OkosTanárral

Ez a weboldal cookie-kat használ annak érdekében hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsa. További információk