Számos megoldás és projekt segíti azokat az otthon rekedt tanulókat és tanárokat, akik az elmúlt időszak szokatlan, online iskolájában birkóznak meg a tananyag feldolgozásával. Most összeszedtük azokat az új és régi oktatási oldalakat, videókat és egyéb anyagokat, melyek a segítségükre lehetnek ebben a nem mindennapi helyzetben.
Milyennek tartják eddig a digitális oktatást? Mennyire volt nehéz az új rendszerhez alkalmazkodni, és mennyi feladatot kapnak a gyerekek? A rengeteg diák és szülő véleménye után a tanárok is beszámoltak nekünk eddigi tapasztalataikról.
?Ha nem egy kényszerhelyzetben, meglehetősen sürgősen kellett volna alkalmazkodnunk és átállnunk a digitális oktatásra, valószínűleg sokkal könnyebben és hatékonyabban sikerült volna. Így viszont részben kapkodásként éltem meg, és tovább tartott felfedezni önállóan a különböző digitális felületek használatát, és ez a felfedezés valószínűleg korántsem ért még véget? ? mesélte az Eduline-nak egy budapesti gimnázium tanára, aki eddig úgy érzi, a digitális oktatás sokkal több munkával jár, mint az offline tanítás. Bízik benne, hogy ez később csökkeni fog, ahogy egyre gyakorlottabbá válnak mindannyian.
Az online órákhoz jól használható a Discord. Erről szól a videó
A Digitális Jólét Program egyik legfontosabb célkitűzése, hogy mindenki a digitalizáció nyertesévé válhasson és elkerüljük a társadalom digitális megosztottságát. A Digitális Jólét Program keretében 2016 októberében fogadta el a Kormány Magyarország Digitális Oktatási Stratégiáját (DOS) melynek jelenleg zajlik a megvalósítása a Digitális Pedagógiai Módszertani Központ (DPMK) közreműködésével.
Pedagógusoknak indít pályázatot a Telenor. A cél a tanárok támogatása, az oktatást segítő online lehetőségeik bővítése. A pályázaton való részvételhez nincs szükség előzetes online tananyag készítési tudásra, mert a résztvevők számára képzést is biztosít a HiperSuli. Az elkészült tananyagok a hipersuli.webuni.hu felületen lesznek elérhetőek.
Hogyan töltsük napjainkat otthon? Szeretnénk néhány tanáccsal segíteni a pedagógusok otthoni munkaszervezését. Ezek a tanácsok a Telenor Dolgozz Otthonról nap tapasztalataiból gyűltek össze.
A www.okostanar.hu oldalt ezennel útjára bocsátom!.
A Garabonciás Művészeti Iskola, a Yamaha Zeneiskola és a SmartAcademy működtetése során szerzett tapasztalataim és a 2020 tavaszától ránk kösznő digitális oktatási munkarend során szerzett ismeret indíttatott e lap elkészítésére!
Kedve Kollégák, Kedves Mindenki!
Használjátok!
Mészáros Béla
A PSZ szombaton kelt, Maruzsa Zoltánnak címzett nyílt levele szerint bár a pedagógusok többsége valóban pozitívan állt a digitális távoktatáshoz, amelyre egy hétvége alatt kellett felkészülni, az erős túlzás, hogy - miként az államtitkár fogalmazott - ?boldogság van szerte a rendszerben?, és az is túlzás, hogy a pedagógusoknak most több idejük van.
A koronavírus-járvány okozta rendkívüli helyzetben is tovább kell működtetni az oktatási rendszert, a tanulóknak biztosítani kell a tanulási lehetőséget, az iskoláknak és a pedagógusoknak alkalmazkodniuk kell a váratlanul kialakult szituációhoz. Az alábbiakban az iskolák és a pedagógusok számára fogalmazunk meg ajánlást.